Møter, undervisning og opplæring

Alle sykehus er pålagt å drive med undervisning, opplæring, utdanning og forskning. Det må være tilgang på møterom eller undervisningsrom for denne oppgaven. Effektivitet og god arbeidsflyt i poliklinikk og dagområder omfatter også atOutpatients: the future – adding value through sustainability . Royal College of Physicanshttps://www.rcp.ac.uk/improving-care/resources/

Mangel på tilgang til møterom kan være et hinder for å nå mål for aktivitet, samhandling og koordinering.

Utforming av arealet

Møteaktiviteten kan være for en hel avdeling eller for mindre seksjoner eller fagområder så det bør være planlagt med møterom med plass til hele avdelingen samt mindre for seksjonsvise / faggruppemøter. For dimensjonering se også Standardromskatalogen.

Plassering

Undervisning, opplæring og møter må ofte tas mellom mange oppgaver i en travel hverdag, så plassering av møterom bør være i eller i umiddelbar nærhet til poliklinikken eller dagområdet for å unngå kostbar tid på gangavstander og for at personalet raskt kan bistå kolleger om det oppstår behov. Det bør i tillegg være tilgang til større møteareal for samhandlingsmøter, undervisningsopplegg o.l. hvor flere enheter eller faggrupper kan møtes. Slike rom kan ligge utenfor poliklinikken eller dagområdet. Se ellers Standardromskatalogen.

Møterom, NLSH BodøKilde: Sykehusbygg HF

Hva synes du om Kunnskapsbanken?

Vi har bare akkurat kommet i gang, men er veldig interessert i å høre hva du synes så langt 🙂

Hvis du vil hjelpe oss med evt. oppfølgingsspørsmål vi har så må du gjerne fylle navn og e-post også.